Tilaus- ja toimitusehdot


Tilaus- ja toimitusehdot

1. Myyjä
Tuotteiden myyjänä toimii:
Tmi Elisa Penttilä
Y-tunnus: 3150068-1

Elisa Penttilä
Kotisaarenkatu 7 B 23
00560 Helsinki
044 9494 981
info@elisapenttila.fi

2. Toimitusaika
Verkkokaupasta tilattu varastossa oleva tuote lähetetään kolmen (3) arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, ellei tuotesivulla ole mainittu muuta. Jälkitoimituksessa oleville tuotteille ja tilauksesta tehtäville tuotteille toimitusaika on 30 päivää ellei tuotesivulla ole mainittu muuta tai asiakkaan kanssa erikseen sovita muusta toimitusajasta.

Postitetun tuotteen toimitusajat Suomeen ovat seuraavat: kirjeposti kotiosoitteeseen 4 työpäivää, paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin 3 työpäivää. Toimitusajat muualle Eurooppaan ovat 3-7 työpäivää ja muualle maailmaan 7-14 työpäivää (huom: koronaviruksen aiheuttamien reittimuutosten takia näitä mainittuja toimitusaikoja Suomen ulkopuolelle ei voida taata).

Asiakkaalla on myös mahdollisuus noutaa verkkokaupassa tehty tilaus studiolta Pohjois-Helsingin Metsälästä (Läkkisepäntie 20 A, 00620 Helsinki). Tästä toimitustavasta ei peritä maksua, mutta noutoaika tulee sopia erikseen, sillä studiolla ei ole vakituisia aukioloaikoja. Asiakas saa sähköpostitse tiedon kun tilaus on valmiina noudettavaksi.

3. Hinta
Tuotteen kokonaishinta ilmoitetaan asiakkaalle myyjän verkkokaupassa. Kokonaishintaan sisältyy arvonlisävero 24% EU:n alueella asuville asiakkaille.

4. Toimituskulut ja muut ylimääräiset kulut
Toimituskulut lisätään tuotteen kokonaishintaan. Toimituskulujen hinta vaihtelee, ja hinnat ja toimitusvaihtoehdot (kun eri vaihtoehtoja on saatavilla) ovat näkyvissä asiakkaalle sekä ostoskorissa että tilaussivulla.

EU:n ulkopuolisten maiden asiakkaille voi lisäksi aiheutua kuluja paikallisten verojen ja tullimaksujen muodossa. Myyjä ei vastaa näistä kuluista.

5. Maksuvelvollisuus
Asiakkaan tulee suorittaa maksu tuotteista ennen tuotteen toimitusta.

6. Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Verifone BlueCommerce (Verifone Finland Oy). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan hyväksymä maksulaitos, joka käsittelee maksut turvallisesti ja välittää maksut kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Verifone Finland Oy
Keskuskatu 1 A
00100 Helsinki
Y-tunnus: 0943819-9

7. Maksutavat
Seuraavat maksutavat ovat mahdollisia suomalaisille asiakkaille:

Verkkopankit: OP, Nordea, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken

Mobiilimaksutavat: MobilePay, Siirto

Luottokortit: Visa, MasterCard

8. Vaihto-oikeus
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus vaihtaa käyttämätön tuote toiseen. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen voi vaihtaa samanlaiseen tai samanarvoiseen tuotteeseen. Asiakkaan tulee maksaa hinnan erotus, joka johtuu vaihdosta tuotteeseen, jonka arvo on suurempi kuin alkuperäisen tuotteen; kun vaihdossa valitun tuotteen arvo on pienempi kuin alkuperäisen tuotteen arvo, ei hinnan erotusta hyvitetä asiakkaalle.

Vaihto tulee tehdä yhden (1) kuukauden kuluessa ostosta. Vaihto-oikeus koskee myös kuluttaja-asiakasta, joka on saanut tuotteen lahjaksi; tällöin yhden kuukauden vaihto-oikeus alkaa siitä päivästä, kun lahjan saaja on vastaanottanut tuotteen.

Tuotteen vaihdon voi suorittaa kaupalla Helsingin Vallilassa (Eurantie 8-10 LH 210, 00550 Helsinki) ilman ajanvarausta tai erillistä ilmoitusta. Mikäli asiakas ei pääse asioimaan paikan päälle, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä myyjään sähköpostitse (info@elisapenttila.fi) tai puhelimitse (044 9494 981) sopiakseen vaihdosta. Asiakas vastaa vaihtoon liittyvistä mahdollisista postituskuluista.

9. Peruuttamisoikeus
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tämä sopimus syytä ilmoittamatta 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli määräaika osuu lauantaille tai pyhäpäivälle, voidaan peruuttamisilmoitus lähettää vielä seuraavana arkipäivänä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava myyjälle (Elisa Penttilä, Kotisaarenkatu 7 B 23, 00560 Helsinki, info@elisapenttila.fi) sähköpostitse tai myyjän verkkosivuilla olevalla peruuttamislomakkeella päätöksestään peruuttaa sopimus. Pelkkä tavaran palauttaminen tai postista noutamatta jättäminen ei riitä peruuttamisoikeuden käyttämiseen.

Jos tuotteet on toimitettu asiakkaalle, asiakkaan on palautettava jo vastaanottamansa tuote takaisin myyjälle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Tarvittaessa asiakkaan tulee todistaa, että tavara on palautettu määräajassa.

Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista (toimituskulut).

Jos asiakas peruuttaa tämän sopimuksen, palauttaa myyjä asiakkaalle kaikki häneltä saamansa maksusuoritukset, myös alkuperäiset toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset sellaisesta asiakkaan pyytämästä toimitustavasta, joka eroaa myyjän tarjoamasta vakiotoimitustavasta). Maksun palautus tapahtuu samalla maksutavalla, jota asiakas on tilauksessa käyttänyt, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Myyjä pidättyy maksujen palautuksesta, kunnes myyjä on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Asiakkaalta saadut maksut palautetaan hänelle viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautettu tuote on vastaanotettu. Jos tuotetta ei peruuttamisilmoituksen saapuessa oltu vielä toimitettu asiakkaalle, palautetaan maksut viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta.

Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

10. Mittatilaustyöt
Perusvalikoiman ulkopuolelta tilattuun tai mittatilaustyönä tehdyn tuotteen kauppaan ei automaattisesti kuulu peruuttamisoikeutta. Mahdollisesta peruuttamisoikeudesta tai sen puuttumisesta kerrotaan asiakkaalle ennen kuin asiakas vahvistaa ja maksaa tilauksen.

11. Valmistusvirheet
Myyjä vastaa tuotteiden valmistusvirheistä silloin, kun voidaan katsoa, että virhe ei johdu valmistusmenetelmistä ja virhe haittaa tuotteen käytettävyyttä. Tuotteet valmistetaan käsin, joten valmistusmenetelmistä johtuen mm. niiden tarkat ulkomitat, väri ja/tai kuviointi voivat vaihdella hieman myyjän internet-sivuilla kuvattuihin tuotteisiin nähden, eikä tällaista pientä vaihtelua pidetä valmistusvirheenä.

Myyjän vastuu tuotteen mahdollisesta virheestä ja toimituksen viivästyksestä rajoittuu tuotteen hintaan.

12. Sopimuksen kesto ja sovellettava laki
Tämän sopimuksen kesto alkaa tuotteen ostosta ja loppuu, kun asiakkaan peruuttamisoikeuden määräaika umpeutuu. Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, mukaan lukien kuluttajansuojalakia.

13. Erimielisyydet
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta). Asiakkaalla on mahdollisuus käyttää myös verkkovälitteistä foorumia (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI) asian ratkaisemiseksi.

Näiden tilaus- ja toimitusehtojen alkuperäinen kieli on suomi. Jos ehdot käännetään vieraille kielille, suomenkielinen teksti hallitsee erimielisyyden syntyessä.

Päivitetty: 9.12.2021